onsdag 5. juni 2013

Å redde liv av Terje Svabø

Boken av Terje Svabø handler om Halvor Fossum Lauritzen, en mann som har gjort veldig mye uten at jeg hadde hørt så mye om han tidligere. Det kan jo vre jeg ikke har snappet med meg navnet da han har vrt nevnt, men han har hatt et imponerende liv. Boken tar oss med til konflikter, krig og katastrofer hvor Halvor jobbet for Røde Kors.

Det fineste med boken er at den ikke bare skildrer hva han gjorde hvor, men også Halvors refleksjoner, i øyeblikket og i etterkant. I tillegg forklarer boka en del rundt hendelsene og man får et innblikk i hva som skjer ved katastrofe og ikke minst konflikt.

Boka var svært lettlest, jeg brukte 3 timer på den . Jeg er jo også veldig interessert i temaet. Absolutt å anbefale for Røde Korsere, helsepersonell eller ungdom som trenger litt inspirasjon til å strekke ut en hjelpende hånd forbi nærmeste nabo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei! Har vi møttes før? Fortell meg hvem du er da vel;)