søndag 29. april 2012

Prokrastinering

Prokrastinering - utsettelse eller unnvikelse av en oppgave som skal avsluttes. Det driver jeg med om dagen. Jeg er som Albert Åberg rundt legge tid, jeg "skal bare" først og i utførelsen av "skal bare"-aktivitetene finner jeg alltid noe annet som kan avlede oppmerksomheten ytterligere. Dermed utsettes den egentlige oppgaven ytterligere og jeg får dårlig samvittighet og dårlig tid. Likevel gjør jeg det om og om igjen. For det er ikke så lett å være litt perfeksjonist og få noe gjort, derfor skal jeg bli flinkere til å huske det hovedoppgaveveilederen min sa til stadighet:
Vi må ikke la det perfekte bli det godes fiende.
- Lars Slørdal

For det gode er godt nok. Det er det viktigste. Så nå får jeg kanskje tekster til årboka ferdig i løpet av dagen, jeg skal bare gå tur med hunden først.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei! Har vi møttes før? Fortell meg hvem du er da vel;)