fredag 27. september 2013

Stephanie Plum - Explosive Eighteen

Fra ungdomsskolen har jeg hatt følge av Stephanie Plum. Det er bokserien som jeg tar med meg på ferie, som passer ypperlig når man har en litt dårlig dag, som funker hver gang jeg vil ha noe lett og drivende.

Janet Evanovich følger det jeg etterhvert har blitt vant til som en fast formel i bøkene sine, men det funker hver gang likevel. Antagelig fordi det er en liten tvist, og fordi jeg gjennom 12 år har blitt glad i Stephanie, bestemoren hennes og ikke minst Lula. Lula er nok favoritten min, selv om hun er relativt en-dimensjonal og stereotyp, syns jeg hun er livat.

Stephanie er dusørjeger, ikke en veldig talentfull en. Hun er i 30-årene, moren hennes vil helst at hun får seg en roligere jobb og familie. Bestemoren skulle nok ønske hun var litt mer "bad ass". Hun har en rotete leilighet, rotete jobb og et rotete kjærlighetsliv med to

Så trenger du litt lett lektyre, kan du jo plukke opp "One for the money" og bli kjent med Stephanie Plum, dusørjeger, du også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei! Har vi møttes før? Fortell meg hvem du er da vel;)