tirsdag 5. november 2013

Lesespørsmål

Jeg fant denne hos Anita, som hadde funnet den hos Glamourbibliotekaren ( et fantastisk bloggalias!), og fikk lyst til å skrive litt igjen jeg også.

Jeg går for å fornorske den også.

Senest kjøpte innbundne bok:  På liv og død, en leges bekjennelser av Wasim Zahid
Senest kjøpte pocketbok: Kunsten å være kvinne av Caitlin Moran
Favoritt sjanger: Vanskelig, men det må bli fantasy og science fiction
Favoritt bokhandel: Fordi det er den jeg når fysisk akkurat nå, Nordkyn Bok og Papir, sånn ellers engelsk seksjonen på Tanum Gardemoen utland og amazon.com
Favoritt bibliotek: Jeg har vokst opp på Ullensaker bibiliotek, Jessheim, men vinneren blir nok Hovedbiblioteket i Trondheim. stemning, studieplasser, fantastisk utvalg, mange tilbud og nydelig musikk avdeling.
Favoritt plass å lese hjemme: Sofaen, gjerne med pledd og beina mot hjørnet.
Favoritt plass å lese utenfor hjemmet: Biblioteket, kafeer og flyplasser.

Fem forfattere du alltid kjøper i innbundenform: J.R.R.Tolkien og J.K Rowling er de jeg stortsett har bare innbundne, men jeg har ikke noen faste forfattere der jeg må ha innbundne.
Beste lesesnacks: Nøtter, kjærlighet på pinne og tyrkisk pepper.
Beste lesedrikke: Te, kakao eller en god kopp kaffe.
Beste bakgrunnslyden ved lesing: Ingenting, summing av andre mennesker eller natursus.
Når på døgnet leser du helst? Når som helst, men det blir oftest på kvelden.
Beste lesing dagen derpå: Tegneserier
Kollektlektyre, din favoritt: Novellesamlinger eller Erlend Loe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei! Har vi møttes før? Fortell meg hvem du er da vel;)