søndag 5. februar 2012

60 små for moroskyld

Nå blogger jeg jo sitater mest for min egen del og har egentlig ikke oversikt over om noen andre titter innom her, eller noen intensjon om at folk skal bli så veldig godt kjent med meg med det første, men siden jeg fant denne lista hos Hjartesmil fikk jeg lyst til å leke litt. Hun fant den hos Sandra, Om du liker liste lesing har Ida Jackson også besvart de samme spørsmålene.
1. kor gamal er du om fem år?
Da venter jeg på å bli 30. Jøss!
2. kven var du minst to timar rundt i dag?
Ehm, macen og P3 på radioen er det nærmeste jeg har vært folk i dag... Bukesløs-søndag!
3. kor lang er du?
176 cm, tror jeg. Det er det som står i passet.
4. kva var den forrige filmen du såg?
Trillingene fra Belleville sammen med C mens vi strikka.
5. kven ringte du sist?
S, den 3. februar
6. kven ringte deg sist?
C, for å invitere på middag/strikke/film
7. kva stod på den forrige sms’en du fekk?
"Mhm:-)"
8. føretrekk du å ringa eller senda sms?
Foretrekker sms, men har innsett at ringing ofte er mer effektivt. Evt. ta det på chat når folk er online.
9. er dine foreldre gifte eller skilte?
De feiret sølvbryllup i fjor :D
10. når såg du mamman din sist?
Var hjemmom og henta ski første helga i januar.
11. kva farge har du på augene?
Blå/grønne, men av og til ser de nok mer grå ut.
12. når våkna du i dag?
Kvart på 9, så skrudde jeg på radioen og småslumra frem til halv-ti ti engang.
13. kva er din favorittjulesang?
"O, Helga natt", "Mitt hjerte alltid vanker", "Vi tenner våre lykter" og antagelig noen til. Liker å spille "Glade jul".
14. kva er din favorittplass?
I skiløyper når det er bare natur rundt en og man er der med noen få venner. På pledd i en park i sola. Nær vannet, enten et fjellvann, elv, hav, bekk, foss, innsjø, sølepytt...spiller ikke så stor rolle, vann har en beroligende effekt på meg. Sammen med gode venner. 
15. kva plass likar du minst?
Trange veiter på en natt til lørdag, det står alltid noen og tisser der...
16. kvar trur du at du er om ti år?
Godt spørsmål, jeg vet ikke hvor jeg er til høsten en gang jeg. Kanskje i Norge et sted med mann, barn, villa og volvo, kanskje i det store utland med skittent hår og søvnunderskudd. Kanskje en kombinasjon. Men sannsynligvis litt søvnunderskudd uansett...
17. kva skremte deg mest om natta som liten?
Hvite varebiler, jeg hadde gjentatte mareritt om at jeg ville bli kidnappet av en vaskebjørn i en hvit varebil.
18. kva fekk deg til å le hardt seinast?
A og C under middagen i går.
19. kor stor er senga di?
Det avhenger av om jeg er lat eller ikke. Enten bittelitt større enn meg eller med god plass til en til også.
20. har du stasjonær eller bærbar datamaskin?
En macbook med humørsyke og flyver-drømmer.
21. søv du med eller utan klede?
Oftest uten, men av og til en t-skjorte og/eller pysjbukse.
22. kor mange puter søv du med i senga?
En hodepute, av og til blir sofaputene liggende igjen...
23. kor mange land har du budd i?
3.( 4 om en regner 1 måned i København)
24. kvar har du budd?
Jessheim, Cyrus (Minnesota), Trondheim, (København), Malmø, Namsos.
25. likar du sko, sokkar eller berrføtt?
Det spørs om jeg skal ha det på eller se på de. Jeg liker barføt om sommeren, og tøfler/ullsokker om vinteren.
26. er du sosial?
Veldig, men jeg trives i mitt eget selskap også.
27. kva er din favorittis?
Sitronsorbet, krokan.
28. kva er din favorittdessert?
Jordbær med melk og sukker, marsipankake, kanelsnurrer.
29. likar du kinamat?
Ja, jeg liker det meste jeg. En god chop suey varmer på kalde høstdager.
30. likar du kaffe?
Blir fryktelig vanskelig uten kaffe, morgenkaffe er en nødvendighet. Men kan kose meg med skikkelig god kaffe også altså. Så ja. Kaffe!
31. kva drikk du til frukost?
Kaffe (eller te om jeg er tom for kaffe) og kanskje et glass melk.
32. søv du på nokon spesiell måte?
Jeg er en urolig kråke når jeg sover aleine. Så roterende? Side, rygg, rygg med armene i mumiestil, andre siden, rygg, mage også våkner jeg gjerne med beina viklet rundt dyna og armene i de merkligste vinkler.
33. kan du spela poker?
Jeg kan reglene, men jeg er nok ingen pokerspiller av den grunn.
34. likar du å kosa?
Ja! Kos er kos.
35. er du eit avhengighetsmenneske?
Tja, egentlig ikke?
36. kjenner du nokon med samme bursdag som deg?
Nelson Mandela! Jeg kjenner han jo ikke personlig, men han har bursdag likt med meg.
37. vil du ha born?
Før sa jeg nei, nå er jeg usikker, antagelig ja. Men jeg kan godt vente litt.
38. kan du nokon andre språk enn norsk?
Engelsk, en kopp tysk, og jeg kan forstå en teskje spansk. Samt enkelte setninger på kiswahili og twi.
39. har du nokon gong vore i ein ambulanse?
Ja.
40. føretrekk du havet eller eit basseng?
Havet så lenge bølgene ikke dreper meg.
41. kva brukar du helst pengar på?
Reiser, bøker, sosiale ting med gode venner.
42. eig du dyre smykker?
Svært usikker, har noe arvet og noe fått. Kanskje?
43. kva er ditt favorittprogram på tv?
Ingen grenser er flott, ellers ser jeg How I Met Your Mother og Big Bang Theory på nett, Brille. Så tenkte jeg at jeg skulle sjekke ut Lillyhammer. Men ser mindre og mindre på tv føler jeg.
44. kan du rulla med tunga?
Er så heldig å ha de genene ja. Rulle og vri, null problem.
45. kven er den morsommaste personen du kjenner?
De fleste jeg kjenner er morsomme, jeg trives best med folk med humor.
46. søv du med kosedyr?
Hjemme hos mamma og pappa, for da bruker jeg kosedyret som sengevarmer.
47. kva har du som ringelyd?
Lyden som høres fornuftig ut på nokiaen min, så kanskje nokia tune? Så lenge jeg hører den når jeg skal er det vel ikke så farlig.
48. har du klesplagg frå du var liten?
Kanskje, noe ble gitt videre til lillesøster og kusiner, så vanskelig å si.
49. kva har du nærast deg no som er raudt?
Et glass rødvin.
50. flørtar du mykje?
Ja, flørting er gøy. Smil, hilsing og litt blikkontakt gjør jo hverdagen mye mer spennende.
51. kan du bytta olje på bilen?
Antagelig, vet i hvertfall hvor jeg finner målepinnen.
52. har du fått ei fartsbot nokon gong?
Nei, og har ikke hørt noe om at noen har fått fartsbot på biler jeg har lånt heller.
53. kva var den forrige boka du leste?
Panserhjertet av Jo Nesbø, nå leser jeg Moby Dick og Dean Koontz Frankenstein - lost souls.
54. leser du avisa?
Leser mest nettaviser, Aftenposten, VG og Dagbladet for å få tida til å gå. Går inn på al-jazeera, bbc, guardian eller andre om jeg ser etter noe. Av og til kjøper jeg Morgenbladet og Klassekampen.
55. abonnerer du på noko magasin?
Får tidsskriftet, ellers får jeg Kirkens Nødhjelps magasin (selv om jeg tror jeg klikket av for å kun lese på nett). Kjøper ofte tegneserier.
56. dansar du i bilen?
Foretrekker synging i bilen.
57. kva for radiostasjon høyrte du på seinast?
P3, men de står i fare for å skiftes ut. Syns de har fått mange slitsomme programledere.
58. kva var det siste du skreiv ned på eit papir?
Stord - check.
59. når var du i kyrkja sist?
Julaften, for å høre lillebror spille.
60. er du lykkelig?
Det kommer i perioder, sånn det skal gjøre:D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei! Har vi møttes før? Fortell meg hvem du er da vel;)