søndag 26. februar 2012

Bok: Dean Koontz's Frankenstein - Lost Souls

Jeg visste nok ikke helt hva jeg gikk til da jeg begynte å lese denne. Har ikke lest noe av forfatteren før, og var litt skeptisk siden det var et stort bilde av forfatteren inne i omslaget (eller var det bak på boka?). Det får meg til å assosiere til typisk amerikansk chick-lit, og det var ikke det tittelen sa meg jeg skulle forvente. Men Nesbø bøker har jo omslag med bilder av Jo Nesbø, så jeg bestemte meg for å se forbi dette og lese likevel, siden jeg faktisk blir underholdt av Nesbø.


Så hva kan jeg si. Stilmessig vil jeg vel egentlig si at det var en mindre morsom Stephanie Plum roman, bare med andre karakterer. Det var også irriterende at dette er en del i en serie, og at denne boka stortsett bare bygger opp til neste bok, uten å nå noe særlig klimaks selv. På den annen side ble jeg faktisk mer vennlig innstilt til at han fulgte så mange forskjellige karakteres handlinger og hendelser gjennom boka, istedet for å holde seg til hovedpersonene Carson og Michael med bare glimps av resten. 


Tidvis var det også spennende, og temaet med "New Race", gale forskere og verdensutslettelse er fascinerende. Men jeg syns han kunne holdt det i en bok. Usikker på om jeg vil lese oppfølgeren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei! Har vi møttes før? Fortell meg hvem du er da vel;)